Czy można własną pracą pozycjonować stronę?

Jedną z metod na lepsze pozycjonowanie stron, czyli zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google, jest dodawanie tych stron do tematycznych katalogów. Katalogi to serwisy, które są zbiorem krótkich ‘wizytówek’ różnorakich witryn, i na których bezpłatnie albo za niewielką odpłatą można umieścić również swoją. Istnieją również urządzenia do automatycznego katalogowania – wystarczy wpisać w program szablon opisu swojej strony, a ten wrzuci go na możliwie największą liczbę katalogów.

Innym sposobem jest jeszcze wymienianie się linkami. Na czym polega ta metoda? Osoby posiadające strony internetowe na jeden temat, traktują się nawzajem zazwyczaj jako konkurencję – co najmniej tak mogłoby się wydawać osobom patrzącym na taką sytuację z boku. Tymczasem okazuje się, że znaczna część z nich tworzy razem coś na kształt eksperckiej społeczności, która, może z lekkim dystansem, niemniej jednak jednak – współpracuje w pewnych kwestiach. Może to objawiać się przykładowo przez wzajemne udostępnianie nowych treści czy upowszechnianie strony w sieci, polecanie się nawzajem czytelnikom, co przynosi korzyści dla obu stron. Takie działania nie tylko i wyłącznie świetnie wpływają na linkowanie strony, niemniej jednak również podkreślają rozeznanie twórców w danej dziedzinie i kształtują ich wizerunek jako osób przyjaznych, ze zdrowym podejściem. Wskazuje to również, że jeżeli sami czegoś nie wiedzą, bądź nie zajmują się jakimś wyjątkiem w swojej gałęzi wiedzy, są w stanie odesłać czytelników do strony kogoś innego kto robi to dużo lepiej, zamiast ukrywać takie fakty. W tak zaistniałych okolicznościach można mówić niejako o wymianie linkami – jedna osoba poleca drugą, ta z kolei w innej sytuacji poleca pierwszą, na czym zyskują oboje.
Oprócz katalogowania i wymiany linków najkorzystniejszym działaniem dla osób pragnących poprawić wyniki swojej strony w zgodzie z zasadami SEO, jest zwyczajnie regularne dostarczanie wartościowych treści. Obecnie roboty wyszukiwarki Google perfekcyjnie umieją rozpoznać, czy na jakiejś stronie znajdują się merytoryczna, unikalna tekst, czy jest to zwyczajnie streszczenie tego, co na innych wortalach.
Dodatkowe informacje: seo sklep dla pozycjonera zdobywający seo linki.