Czym jest standard obsługi klienta

Standardy obsługi klienta w hotelu są niewyobrażalnie ważne, bo wpływają bezpośrednio na to, czy hotelowi goście zdecydują się wrócić do hotelu po raz kolejny. Pracownicy recepcji, którzy mają bezpośredni kontakt z gośćmi powinni wykazywać się wysoką kulturą osobistą. Przy tym powinni być empatyczni, życzliwi i dyskretni.

Niejednokrotnie goście hotelowi są w danym mieście całkiem sami i mogą potrzebować różnego rodzaju pomocy. W pewnych sytuacjach w pewnych przypadkach goście proszą hotelowy personel o wezwanie taksówki albo zostawiają wiadomości dla osób, które mają je odwiedzić. Wysoka jakość obsługi w hotelu sprawia, że goście czują się w nim jak w domu i mają poczucie, że traktuje się ich wyjątkowo. Podobnie, jak norma obsługi klienta w banku, analogicznie i w hotelu powinien być wdrożony przy pomocy odpowiednich szkoleń, które przeprowadza się dla personelu. Zdarza się, że pracownicy z natury są niewyobrażalnie empatyczni, mili i próbują pomagać klientom, zyskując ich sympatię i zaufanie. W wielu wypadkach wymaganie natomiast pracowników nakierować, co jest istotne i ma znaczenie z perspektywy klienta. W czasach, kiedy to klient decyduje o tym, gdzie woli nocować lub robić zakupy, konkurowanie przy pomocy jakości obsługi jest powszechne. Wielu klientów preferuje zapłacić wyższą cenę za towary albo usługi, ale być w dodatku stosownie obsłużonym. Klienci lubią to, że personel jest grzeczny i stara się pomagać w rozwiązaniu problemów, które są mu zgłaszane. Należy też pamiętać o tym, że niezadowoleni klienci mogą szybko podzielić się własną negatywną opinią z innymi, co może przełożyć się na ogólny wizerunek firmy. Nie warto prowokować tego typu sytuacji, zatrudniając przypadkowy personel do spraw związanych z obsługą klientów.

Więcej informacji: standardy obsługi klienta w sklepie internetowym.