Na jakiej zasadzie działa infolinia telefoniczna?

Działania marketingowe prowadzone w ramach rozmów telefonicznych oraz telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.

Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im informacji. Infolinia z perspektywy przedsiębiorstwa ma możliwość być doskonałym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci dystrybucji, dobrze testuje się również w obowiązującej obsłudze klientów, którzy mogą tu znaleźć fachową pomoc i skorzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia może być zakładana z różnych powodów, ma możliwość też służyć różnym celom. W większości wypadków pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby posiadają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im treści na zagadnienie produktu lub usługi , a ponadto sposobu ichniejszym zakupu. Infolinia sprzyja też w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych kontrahentów. A to bardzo istotna sprawa. Infolinia pozwala nabywcom firmy na składanie zamówień , a oprócz tego zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo może ze znakomitym skutkiem rozwijać swoją podstawę danych, pozyskując dane ewentualnych nabywców, bądź również rozszerzając swoją wiedzę na zagadnienie tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje doświadczenie, dobrze prowadzona infolinia poprawnie testuje się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych akcji promocyjnych.