Po ilu km wymiana maglownicy

Maglownica to przeciwnie zębatkowa przekładnia kierownicza montowana w samochodach. Dzięki niej koła skręcają. Kierowca rusza kierownicą a przy pomocy maglownicy ten ruch zostaje przeniesiony na koła.

Jeżeli już pojawia się problem z maglownicą, samochodem nieprosto dostać się wręcz do warsztatu. Zwykle naprawa maglownicy łódź nie jest kosztowna, pod warunkiem, że kierowca nie zwlekał zbyt długo z naprawą. Przy problemach z maglownicą kręcanie staje się prawie że niemożliwe, dlatego nie wolno ignorować pierwszych objawów awarii i udać się do warsztatu. Zwykle awaria objawia się tym, że kierowca słyszy nienaturalne stukanie w kierownicy. Czasami nawet na wolnych obrotach, nie tylko przy skręcaniu w trakcie jazdy. By sprawdzić stan maglownicy, powinno się rozkręcić samochód. Całkiem inaczej nie da się sprawdzić, czy z maglownicą stało się coś złego. Oprócz tego maglownica to jedna z części samochodowych, która się zużywa w trakcie codziennej eksploatacji. Nie zawsze konieczna jest wymiana, czasem wystarczy jedynie regeneracja maglownicy łódź. W współzależności od modelu auta, oraz doświadczenia i stylu jazdy kierowcy, maglownica daje o sobie znać po przejechaniu około 200-300 tyś. kilometrów. Jeżeli awaria pojawia się częściej, to znaczy że samochód wiele jeździł po dziurawych drogach a kierowca nie zwalniał wtedy i narażał cały układ kierowniczy na bardzo duże drgania. Zdaniem niektórych mechaników po wymianie maglownicy niezbędne jest ustawienie geometrii kół – to można zrobić na każdej stacji diagnostycznej.

Zobacz także: regeneracja maglownicy łódź.