Bezpieczeństwo informatyczne

Bezpieczeństwo systemów informatycznych uzależnione jest od kilku podstawowych czynników. Z całą pewnością jeden z najważniejszych to regularne tworzenie kopii zapasowych, jak również przechowywanie dysków twardych zawierających dane firmowe, jak także dane poufne, które nie powinny dostać się w niepowołane ręce.
Bezpieczeństwo danych firmowych – co powinno się wiedzieć?
Jeżeli chcemy w odpowiedni sposób zadbać o dane firmowe, warto skorzystać z usług profesjonalnych firm, które zajmują się bezpiecznym przechowywaniem nośników informacji, takich jak płyty CD, DVD, dyski twarde, taśmy lto.

Powinno się zaznaczyć, że przechowywanie kopii zapasowych to podstawowa zasada bezpieczeństwa danych firmowych. Backup danych przechowywany jest w dwóch różnych lokalizacjach. Warto także wspomnieć, że do plików, które wymagają tworzenia kopii zapasowych w firmie z pewnością powinno się zaliczyć wszystkie pliki tekstowe, niemniej jednak też arkusze kalkulacyjne, programy księgowe czy rozliczeniowe. Nośniki z informacjami odbierane są od klienta oraz w bezpieczny sposób z użyciem specjalnych walizek transportowane do bezpiecznych zlokalizowania zapewnionych przez firmę oferującą przechowywanie kopii zapasowych. Miejsce przechowywania kopii zapasowych objęte jest całodobową ochroną, jak także monitorowane. Co za tym idzie, nie musimy przejmować się o bezpieczeństwo kopii zapasowych. W dodatku, będziemy mogli również skorzystać z usługi polegającej na archiwizacji dokumentacji papierowej, jak też przechowywaniu dokumentacji elektronicznej.

Sprawdź: przechowywanie kopii zapasowych.